Zasady świadczenia usług

OGÓLNE WARUNKI UMOWNE
do umowy o świadczenie usług

  1. STRONY UMOWY
    • Zleceniobiorcą (Spółką), to jest świadczącym usługi na podstawie zawartej umowy, jest 2I5 sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0001111455, ul. Hoża 68 lok. 410, 00-682 Warszawa, NIP: 7011210118
    • Zleceniodawcą (Klientem) jest osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, rozliczająca się na zasadach podatkowej księgi przychodów i rozchodów lub ryczałtu, wskazana w umowie.
  • DEFINICJE
    • Występujące w niniejszych ogólnych warunkach umownych terminy pisane wielką literą otrzymują następujące znaczenie:
Biała Listaoznacza wykaz podmiotów prowadzony przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej na podstawie art. 96b ustawy o VAT;
Informacje Poufnema znaczenie nadane w pkt 8.1. Umowy;
KCoznacza Kodeks Cywilny;
OWUniniejsze Ogólne Warunki Umowne;
Umowaoznacza umowę o świadczenie usług księgowo-kadrowych;
Ustawa o VATOznacza ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Zamówienieoświadczenie woli Zleceniodawcy składane za pomocą strony 4small.pl zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy.
  • STOSUNEK UMOWNY
    • Podstawą do świadczenia przez Zleceniobiorcę usług na rzecz Zleceniodawcy jest zawarcie stosownej Umowy (zlecenia), której postanowienia mają pierwszeństwo przed niniejszym OWU. W zakresie nieuregulowanym w Umowie stosuje się niniejsze OWU. Zlecenie może zostać zawarte elektronicznie, za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, poprzez złożenie zamówienia na stronie 4small.pl
    • Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
    • Za moment zawarcia umowy uznaje się potwierdzenie mailowe przekazane przez Spółkę wraz z linkiem do platformy służącej do fakturowania.
  • ZAKRES ŚWIADCZONYCH USŁUG
    • Zleceniobiorca zobowiązuje się do świadczenia na rzecz Zleceniodawcy następujących usług:
      • obsługi księgowo-podatkowej prowadzonej działalności gospodarczej;obsługi kadrowej prowadzonej działalności gospodarczej.
      Zleceniodawca zobowiązuje się udzielić Zleceniobiorcy wymaganych prawem upoważnień do składania stosownych deklaracji podatkowych oraz deklaracji z tytułu ubezpieczeń społecznych oraz ubezpieczenia zdrowotnego.W zakresie obsługi księgowo-podatkowej Zleceniobiorca zobowiązuje się do rzetelnego przygotowania niezbędnych deklaracji i sprawozdań wymaganych przez prawo podatkowe i gospodarcze oraz do składania ich w imieniu Zleceniodawcy, dochowując terminów ustalonych przez organy państwowe, w tym składania deklaracji rozliczeniowych, podatkowych oraz prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.
    • W zakresie obsługi kadrowej Zleceniobiorca zobowiązuje się do przygotowania rachunku do umowy zlecenia lub umowy o dzieło, zgłoszenia umów oraz ich wykonawców do właściwych ubezpieczeń społecznych lub zdrowotnych, przedstawienia właściwych rozliczeń podatkowych tych umów oraz złożenie związanych z nimi deklaracji. Obsługa osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę obejmuje odpowiednio czynności wskazane powyżej, obejmujące rozliczenie zawartych umów o pracę. Zleceniobiorca nie jest zobowiązany do obsługi BHP Zleceniodawcy, przygotowywania regulaminu pracy oraz innych dokumentów wymaganych na podstawie prawa pracy.
  • WSPÓŁPRACA POMIĘDZY STRONAMI
    • Obsługa księgowa i kadrowa prowadzona będzie na podstawie dokumentów:
      • kasowych,bankowych,zakupu i sprzedaży, innych dokumentów przedstawionych przez Zleceniodawcę.
      Zleceniodawca zobowiązuje się samodzielnie wystawiać faktury przychodowe przy wykorzystaniu systemu informatycznego udostępnionego przez Zleceniobiorcę oraz oznaczać w systemie datę ich zapłaty.
    • Dokumenty kosztowe Zleceniodawca przesyła Zleceniobiorcy za pośrednictwem dedykowanego formularza w czasie zapewniającym terminowe i prawidłowe dokonanie zapisów oraz sporządzenie deklaracji podatkowych, nie później jednak niż do piątego dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczą. Zleceniodawca ma obowiązek wskazać – co do faktur kosztowych – datę ich płatności.
    • Zleceniodawca zobowiązuje się przekazywać Zleceniobiorcy, niezwłocznie po ich uiszczeniu, nie później jednak niż do rozpoczęcia następnego miesiąca, informacje na temat płatności wszelkich danin publicznoprawnych pozostałych w związku z działalnością Zleceniodawcy.
    • Zleceniodawca zobowiązuje się przekazywać informacje na temat zawarcia umowy zlecenia lub umowy o dzieło najpóźniej w terminie 3 dni od dnia jej zawarcia.Zleceniodawca zobowiązuje się poinformować Zleceniobiorcę o zamiarze zatrudnienia osoby na umowę o pracę nie później niż 14 dni przed planowanym terminem zawarcia umowy o pracę.
    • Zleceniodawca zobowiązuje się przedstawiać pozostałe dokumenty wskazane przez Zleceniobiorcę, w terminie 7 dni od daty doręczenia stosownego wezwania mailowego.
    • Zleceniodawca ma prawo w każdym czasie zażądać od Zleceniobiorcy przedstawienia bilansu i rachunku wyników w każdym terminie w trakcie roku obrachunkowego, a także innych dokumentów księgowych oraz podatkowych związanych z prowadzoną działalnością.
  • PŁATNOŚĆ I FAKTUROWANIE
    • Za wykonanie niniejszej umowy Zleceniodawca zobowiązuje się płacić Zleceniobiorcy miesięcznie kwotę wyliczoną zgodnie z cennikiem wskazanym w treści Zlecenia.Zleceniobiorca do 10. dnia każdego miesiąca wystawi fakturę obciążającą Zleceniodawcę za wykonanie umowy za miesiąc poprzedni. Płatność nastąpi na wskazany na fakturze rachunek  bankowy w terminie 14 dni od jej otrzymania.Z powodu przekroczenia terminu płatności Zleceniobiorcy przysługują odsetki za zwłokę w wysokości odsetek maksymalnych.Odsetki, o których mowa w zdaniu poprzednim, potrącane są w pierwszej kolejności z następnych wpłat Zleceniodawcy.
    • Zleceniobiorca ma prawo waloryzować stawki ustalone w cenniku raz w roku kalendarzowym, nie wcześniej jednak niż 3 miesiące po zawarciu Umowy, w oparciu o wskaźnik rocznej inflacji ogłoszony przez Prezesa GUS za rok poprzedni. Zmiany w cenniku wchodzą w życie od miesiąca następującego po doręczeniu zawiadomienia.
  • ODPOWIEDZIALNOŚĆ
    • W razie wyrządzenia szkody przy wykonywaniu czynności wynikających z niniejszej umowy Zleceniobiorca ponosi odpowiedzialność za szkodę na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.Odpowiedzialność Zleceniobiorcy za nieterminowe sporządzenie sprawozdań i deklaracji podatkowych zostaje wyłączona, jeżeli Zleceniodawca nie dotrzyma terminów określonych w pkt powyżej.Odpowiedzialność Zleceniobiorcy zostaje wyłączona, jeżeli Zleceniodawca wprowadzi Zleceniobiorcę w błąd, przekazując dane, a w szczególności dokumenty opisujące zdarzenia gospodarcze w sposób niezgodny z zaistniałym stanem faktycznym lub jeśli dokumenty te pomijają zaistniały stan faktyczny.Zleceniodawca zobowiązuje się do kontroli merytorycznej dokumentów księgowych oraz ponosi całkowitą i wyłączną odpowiedzialność za ich rzetelność.
    • W przypadku, gdy Zleceniobiorca będzie musiał zostać zaangażowany do przedstawienia wyjaśnień z tytułu nierzetelnych dokumentów księgowych, przykładowo w charakterze świadka lub pokrzywdzonego, Zleceniodawca zobowiązuje się zapłacić Zleceniobiorcy stałą stawkę w wysokości 200 zł (dwieście złotych) netto, powiększone o należny podatek od towarów i usług, za każdą rozpoczętą godzinę czynności z tego tytułu. Zleceniodawca zobowiązuje się ponadto zwrócić pozostałe koszty na zasadach jak dla delegacji pracowników, a także koszty doradztwa lub zastępstwa prawnego. Przedmiotowe postanowienia obowiązują również po wygaśnięciu lub rozwiązaniu Umowy.
  • ODSTĄPIENIE OD UMOWY
    • Klient, który jest Konsumentem może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Bieg tego terminu rozpoczyna się od dnia dostarczenia Produktu lub wskazanej przez niego osobie innej niż firma kurierska. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, 14-dniowy termin biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części. Klient, który jest Konsumentem może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
    • W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi złożyć jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy w jeden ze wskazanych sposobów:
      • pocztą na adres: 2i5 sp. z o.o., ul. Hoża 86/410, 00-682 Warszawa;
      • przez wysłanie wiadomości e-mail na adres: ksiegujemy@4small.pl;
      • przez wydrukowanie, wypełnienie i wysłanie wzoru formularza odstąpienia od umowy dostępnego tutaj– przy czym nie jest to forma obowiązkowa
    • W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą. W przypadku odstąpienia od Umowy Spółka zwraca Klientowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Spółkę. Zwrotu płatności Spółka dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami. Spółka może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Spółki w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Spółkę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Klient odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą lub przesyłką kurierską. Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
    • W przypadku gdy ze względu na charakter Produkt nie może on zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą lub przesyłką kurierską, informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu.
    • W przypadku usług obsługi księgowej zamawianej za pośrednictwem 4small.pl Zleceniobiorca informuje, iż w takich przypadkach na podstawie art. 38 pkt 13 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Zleceniodawcy będącemu konsumentem nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, o której mowa w art. 27 wymienionej ustawy.
  • POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
    • Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
    • http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
    • http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
    • http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
    • Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
      • Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
      • Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
      • Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
  • WYPOWIEDZENIE UMOWY
    • Każda ze stron ma prawo rozwiązać Umowę na podstawie wypowiedzenia sporządzonego pod rygorem nieważności w formie dokumentowej, z okresem wypowiedzenia wynoszącym miesiąc, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
    • W przypadku zaległości w wynagrodzeniu za świadczone na rzecz Zleceniodawcy usługi, dłuższej niż 7 dni, Zleceniobiorca ma prawo rozwiązać umowę bez zachowywania okresu wypowiedzenia, pod warunkiem uprzedniego wezwania Zleceniodawcy do usunięcia skutków naruszenia umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia.
  • ZMIANY OWU I UMOWY
    • Zleceniobiorca zachowuje prawo do zmiany treści OWU za miesięcznym uprzedzeniem, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego. W przypadku braku sprzeciwu Zleceniodawcy co do zmiany treści OWU w terminie 14 dni postanowienia zaktualizowanego OWU wchodzą w życie. W przypadku zgłoszenia sprzeciwu Umowa ulega, wedle wyboru Zleceniobiorcy, rozwiązaniu za miesięcznym wypowiedzeniem ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego albo do umowy ma zastosowanie dotychczasowe OWU.
    • Zmiana Umowy wymaga aneksu sporządzonego pod rygorem nieważności co najmniej w formie dokumentowej.
  • ZAWIADOMIENIA
    • Wszelka korespondencja oraz oświadczenia składane przez Strony w związku z Umową będą sporządzane w formie dokumentowej albo na piśmie oraz, pod rygorem bezskuteczności, doręczane (i) osobiście, (ii) przez kuriera, (iii) listem poleconym albo (iv) pocztą elektroniczną, na adresy korespondencyjne wskazane w umowie lub na adresy do doręczeń ujawnione we właściwych rejestrach państwowych. W przypadku awizacji przesyłki, zawiadomienie uznaje się za doręczone z chwilą upływu 7 dni od drugiego awizowania.
  • CESJA
    • Żadna ze Stron nie ma prawa przenieść praw ani zobowiązań wynikających z Umowy bez wcześniejszej pisemnej zgody drugiej Strony pod rygorem nieważności.
    • Zakaz określony powyżej nie dotyczy cesji dokonanej na potrzeby zawarcia umowy faktoringu lub przeniesienia powstałej wierzytelności pieniężnej na podmiot trzeci.
  • KLAUZULA SALWATORYJNA
    • W przypadku stwierdzenia, że którekolwiek z postanowień Umowy lub OWU jest z mocy prawa nieważne lub bezskuteczne, okoliczność ta nie będzie miała wpływu na ważność, skuteczność lub możliwość wyegzekwowania pozostałych postanowień, chyba że z okoliczności wynikać będzie w sposób oczywisty, że bez postanowień nieważnych lub bezskutecznych, Umowa nie zostałaby zawarta.
    • W sytuacji, o której mowa w powyżej Strony zobowiązują się zawrzeć aneks do Umowy, w którym sformułują postanowienia zastępcze, których cel gospodarczy i ekonomiczny będzie równoważny lub maksymalnie zbliżony do celu postanowień nieważnych lub bezskutecznych.Jeżeli z okoliczności wynikać będzie w sposób oczywisty, że bez postanowień nieważnych lub bezskutecznych Umowa nie zostałaby zawarta, Strony zobowiązują się niezwłocznie przystąpić do negocjacji zmierzających do zawarcia nowej umowy, której cel gospodarczy i ekonomiczny będzie równoważny lub maksymalnie zbliżony do celu Umowy. Do czasu zakończenia negocjacji, o których mowa w zdaniu poprzednim, Strony zobowiązane będą do realizacji obowiązków przewidzianych w Umowie w takim zakresie, w jakim nie będzie to sprzeczne z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa oraz słusznymi interesami Stron.
    • W przypadku nieosiągnięcia porozumienia co do treści postanowień zastępczych zastosowanie będą miały przepisy kodeksu cywilnego.
  1. PRAWO WŁAŚCIWE
    1. Umowa jest rządzona prawem polskim.

Załącznik nr 1 – cennik usług

Liczba dokumentów
księgowych
Podatkowa księga przychodów i rozchodów – cena netto za miesiąc
Zleceniodawca niebędący podatnikiem VATZleceniodawca będący podatnikiem VAT
0 – 3089 zł – stawka dla podmiotów o stażu krótszym niż 12 miesięcy, dla pozostałych podmiotów stawka 179 zł179 zł
30- 50289 zł289 zł
Każde kolejne rozpoczęte 10 dokumentów księgowych – stawka 50 zł netto.
Cennik opłat dodatkowych (ceny netto)
dostarczenie dokumentów po terminie określonym umową50 zł
dostarczenie dokumentów za zamknięty okres rozliczeniowy75 zł
korekta rozliczeń PIT-450 zł
korekta rozliczeń ZUS50 zł
sporządzenie PIT-1125 zł/szt.
WDT – złożenie wyjaśnień uzasadniających zastosowanie stawki 0% VAT100 zł
przygotowanie dokumentów związanych ze zgłoszeniem do VAT/ rezygnacją z VAT (stawka godz. 200 zł; nie mniej niż 150 zł)200 zł/h
przygotowanie dokumentów związanych z likwidacją firmy (stawka godz. 200 zł; nie mniej niż 150 zł)200 zł/h
Oferta usług dodatkowych (ceny netto)
ZUS – wystąpienie o wydanie i odbiór zaświadczenia z ZUS50 zł
US – wystąpienie o wydanie i odbiór zaświadczenia z US65 zł
Wydanie zaświadczenia o zarobkach/ dochodach/ zatrudnieniu/ składkach na druku zewnętrznym30 zł
NOTA – wystawienie noty korygującej na zlecenie Zleceniodawcy15 zł
FV – wystawienie faktury, faktury korygującej, lub innego dokumentu na zlecenie Zleceniodawcy30 zł
GUS – sporządzenie sprawozdania statystycznego (stawka godz.)200 zł
PUP – sporządzenie wniosku o staż/ doposażenie stanowiska pracy/ dotację na otwarcie Firmy (stawka godz.)200 zł
PFRON – sporządzenie wniosku o refundację (stawka godz.)200 zł
sporządzenie pisma w imieniu i na zlecenie Klienta (stawka godz.)200 zł
przesłanie korespondencji w imieniu Klienta (szt.)20 zł
inne usługi księgowe oraz kadrowo-płacowe niż ww. – czynności wykonywane na zlecenie (stawka godz.)200 zł
Oferta usług dodatkowych (ceny netto)
Czynności doradcze wykonywane na zlecenie klienta (stawka godz.)200 zł
Sporządzenie wezwania do zapłaty (szt.)150 zł
Przewijanie do góry